Betingelser på nettbutikken

På sde.no kan du handle trygt og sikkert. Alle våre varer har 2 års garanti dersom ikke annet er oppgitt. Som kunde på sde.no har du alltid 14 dagers angrerett, gjelder ikke graverte arbeider og spesialbestillinger. Vi leverer varen med Posten, og du kan velge mellom å motta varen på nærmeste postkontor eller hjem på døren, du kan også velge Ekspress over natten, hvis Posten tilbyr dette i ditt område. De fleste av våre produkter er også tilgjengelig for Klikk & Hent. Vi tar forbehold om trykkfeil på nettsiden.

Kontakt info@sde.no dersom du har spørsmål, så vil vi hjelpe deg.

Velkommen til en hyggelig handel hos oss!

 

Frakt og levering

Det er trygt å bestille fra SDE. Sendingen går under vår forsikring helt til pakken utleveres deg, så du kan være helt trygg at det er uten risiko for din del.

Vi tilbyr gratis levering av alle kjøp over kr 700. Utover dette blir sendingen belastet med Postens portotakster.

Normalt vil du motta varen i løpet av 2-7 virkedager etter at vi har mottatt bestillingen, med mindre annet er spesifisert på produktet du har valgt.
Skulle det vise seg å ta lenger tid enn estimert, vil vi kontakte deg så raskt som mulig.

Vi sender pakken din med Posten, og du velger selv på hvilken måte du ønsker pakken sendt. Du kan velge mellom disse leveringsmetodene:

Servicepakke:

Du mottar en hentemelding på sms fra Posten, og henter pakken på ditt nærmeste postkontor/post i butikk.

På døren:

Posten leverer pakken på døren, kl 08-17 eller kl 17-21, avhengig av postnummer.

Bedriftspakke:

Posten leverer pakken på ditt arbeidssted på dagtid.

Ekspress over natten:

Prioritert levering av pakker til de områder Posten tilbyr dette, normalt 1 dags levering.

Klikk & Hent:

Bestill og reserver varen i vår nettbutikk www.sde.no. Velg leveringsmetode Klikk & Hent, og du bestemmer selv i hvilken av våre butikker du ønsker å hente varen. Vi finner fram produktet og reserverer det til det ut neste virkedag. Du vil motta en sms fra oss når varen er klar for henting i butikk. Varen utleveres og betales i kassen i den aktuelle butikken.

Det følger alltid med byttekort som kan benyttes i alle SDEs forretninger. Du kan også velge å returnere pakken til oss dersom du ønsker å benytte deg av angreretten. Pakken sendes da til følgende adresse:

SCANDINAVIAN DIAMOND EXCHANCE M VORA & CO, Dronningens gate 27, 0154 Oslo, Org.nr. 854 785 362.

Uavhentede pakker blir fakturert med kr 500.

Ta gjerne kontakt med oss på info@sde.no, hvis du har flere spørsmål ang frakt og levering.

Betalingsmetoder i nettbutikken

Du kan handle trygt og enkelt i vår nettbutikk og vi tilbyr ulike betalingsmetoder slik at du som kunde kan velge det alternativet som passer ditt behov best. Vi tilbyr betaling gjennom Klarna Checkout, Vipps samt gavekort.

Klarna Checkout:

Ved å velge Klarna Checkout får du presentert betalingsalternativer som er tilgjengelig for deg. Du velger selv hvordan du ønsker å betale ut fra hva som passer ditt behov. Velg mellom VISA/Kredittkort, delbetaling eller faktura med 14 dagers betalingsfrist. Ved delbetaling velger du selv om du ønsker å betale over 3, 6 eller 12 mnd.

For spørsmål relatert til ditt kundeforhold hos Klarna, ta gjerne direkte kontakt med Klarna eller les mer på deres side kundeservice.

Vipps

Vi tilbyr betaling gjennom Vipps. Du velger da alternativet Vipps i kassen. Dette er en enkel måte å betale på. Gjennom Vipps tilbys ikke delbetaling.

Har du spørsmål, ta gjerne kontakt med oss på info@sde.no 

Gavekort

Dersom du har fått et gavekort, kan dette benyttes i alle våre fysiske butikker samt nettbutikk. Du velger da iGive gavekort i kassen. Har du spørsmål rundt hvordan du bruker gavekort i nettbutikken, ta kontakt med info@sde.no

Retur av varer

Dersom du av ulike grunner ikke ønsker å beholde en vare, kan du returnere den sammen med utfylt angreskjema. Dette skjemaet må alltid følge med varen når du sender den i retur.

Adresse for retur:

SCANDINAVIAN DIAMOND EXCHANCE M VORA & CO, Dronningens gate 27, 0154 Oslo, Org.nr. 854 785 362.

Du kan returnere varer du har kjøpt når det er noe feil med varen, du har mottatt feil vare, mottatt varer du ikke har bestilt, eller om du angrer på kjøpet. I følge Angrefristloven kan du angre bestillingen din innen 14 dager etter at du har mottatt varen.

Merk at Angrefristloven og bytterett ikke gjelder graverte gjenstander eller spesialbestillinger. Kjøper må selv bekoste returen. Vi anbefaler at du sender produktet som sporet sending.

Dersom du har mottatt varen i gave, er angrefristskjema og kvittering sendt til betaler av gaven. Med varen ligger det byttekort, med dette kan du bytte varen i alle SDEs butikker. Du kan også sende varen til vårt hovedkontor og gjøre en ny bestilling i vår nettbutikk.

Vi hjelper deg gjerne skulle du ha spørsmål rundt retur – kontakt oss per e-post info@sde.no eller tlf. 22 41 74 75 i tidsrommet kl. 10.00-17.00, alle virkedager.

14 dagers angrefrist

Du skal føle deg helt trygg når du handler i vår nettbutikk, og vi forholder oss til kjøpsloven og angrerettloven. Angrerettloven innebærer at du som kunde kan angre kjøpsavtalen du har inngått ved kjøp i vår nettbutikk, uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at varen og angrefristskjema er mottatt.

Melding om bruk av angreretten må gis til oss innen fristen, og kan gis på hvilken som helst måte. Kjøper må selv bekoste returen. Vi anbefaler at du sender produktet som sporet sending.

Det er ikke angrerett på graverte varer eller spesialbestillinger.

Har du spørsmål om angrerettloven, kjøpsloven eller andre regler som angår deg som forbruker, kan du kontakte Forbrukerrådet i ditt hjemfylke: www.forbrukerradet.no

 

2 års garanti

I SDE garanterer vi for våre produkter i to år fra kjøpsdato. Denne garantien dekker fabrikasjonsfeil eller mangler, og dekker ikke normal slitasje av et produkt. Klokker har egne reklamasjonsbetingelser.

Ta kontakt med info@sde.no for mer informasjon.

Pin It on Pinterest

Share This